fbpx
Platformenes kamp om lytterne
Tine Godsk Hansen (DR), Nikolaj Koppel (Podimo), Karin Bäckmark (Spotify) og Lene Juul (Politikens Forlag)

Lytternes vaner ændre sig radikalt, og det udfordrer de gamle aktører i markedet. Hvor DR og de andre store lydproducenter tidligere kunne få brugerne til at bruge indholdet på deres egne platforme, så har platforme som Mofibo, Podimo og Spotify i dag sat sig tungt på markedet og fået en dominerede andel af lytningen, f.eks står andre platforme i dag tilsammen for to ud af tre af alle afspilninger af DR’s podcasts ligsom at Mofibo sidder tungt på lydbogsmarkedet.

I gennem det sidste år har flere og flere af især Public Service virksomhederne i Europa, annonceret at lytterne skal tilbage på deres egne platforme. Hvor det tidligere var god tone at inholdet skulle ud gennem revner og sprækker og være tilgængeligt på alle platforme, bliver det nu trukket tilbage, hvor det ofte ligger bag log-inn.

Således også i Danmark hvor DR vil sikre at DR LYD fremover være lytternes hovedindgang til DR’s podcasts. DR og de andre aktører vil adgang til at priortere indholdet som lytterne møder og få viden om brugene og brugen.

Mød de store aktører i markedet og få en forståelse af hvad platformskampen handler om: Lene Juul, direktør Politikens forlag, Tine Godsk Hansen, Chef for DR LYD publicering og ekstern bestilling, Karin Bäckmark, Head of Podcast, Nordics Spotify og Nikolaj Koppel, Co-founder / Director of Content Podimo.

Skal du med?
Få din billet til Audiodays og Prix Radio her

BILLETPRISER 2023

Audiodays Konference
4.494,00 kr

Praktikant og Studerende: Audiodays Konference

1.494,00 kr.