fbpx
Om Audiodays
Audiodays
image-49-1
image-50-1

Pressemeddelser 2023

Har du indstillet dit bidrag?
– Årets bedste radio, podcast og lyd.

Den samlede jury er fundet. Kategorierne er fordelt og de 55 jurymedlemmer er klar til at lytte når, der lukkes for indstillinger 31. august.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber ved midnat 31. august, er det en bredt sammensat jury på 55 personer, der med hver deres baggrund og faglige kompetencer har lyttet til de indstillede bidrag til årets radioprogram, årets hverdagsflade, årets fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg i København 27. oktober.
Journalist, debatredaktør, dokumentarist, freelancer, produktchef, sangskriver, instruktør, pressemedarbejder, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

Blandt jurymedlemmer er bl.a. sidste års vinder Rebecca Bach Lauritsen, der sidste år vandt og glæder sig til at være med til at lytte og vurdere dette års indstilling og give andre den forhåbentlig samme oplevelse som hun havde sidste år.

”Efterhånden som juryens begrundelse blev læst op til Prix Audio, forstod jeg, at det var mig – og da der blev sagt, “Årets Podcast er Hvert år i oktober”, ja, det var bare et lykkeligt øjeblik. Jeg har brugt hver en del af mig selv og mit håndværk for at skabe den fortælling, og allieret mig med et lillebitte hold, der var lige så kompromisløse som mig. Det eneste hensyn, vi tog, var til fortællingen. At vinde den store pris på den baggrund var så bekræftende og inspirerende, og det gav så stort mod til fortsat at udfordre mig selv på, hvilke historier, der kan fortælles og hvordan”.

Fakta:
Kategorierne i 2023 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Der kan indstilles materiale afviklet i perioden 15. august 2022 – 15. august 2023. Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2023, fredag 27. oktober 2023.
Læs mere om program pris og tilmelding på www.audiodays.dk.

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

 

Prixaudio jury 2023 

 

Kim G. Hansen, Freelancer

Christian Ottenheim, Stifter og partner, Beam Audio Agency

Rune Born Schwarz, adm. direktør, Munck Studios

Rasmus Hamann, Business Partner & Creative Director, MindshareIben 

Maria Zeuthen, Radiovært

Anne Sophia Hermansen, Kulturkommentator, Weekendavisen

Thomas Bernsen, Radio & Podcast producent

Bille Sterll, Journalist

Tom Bue, Chefredaktør, Vigeur

Tor Arnbjørn, Science Report & Rakkerpak Productions

Henrik Heide, Digital redaktør, Teknologiens Mediehus

Tina Bilsbo, Indehaver, Be by Bilsbo

Louise Kohl, Social Media and Content Manager at Roskilde Festival

Freia Dam, Journalist og podcastproducent 

Rasmus Quistgaard, Shooting Director, Quistgaard Film

Martin Hjorth Frederiksen, Redaktør, Psykiatrifonden 

Sanne Fahnø, Radio- og podcastvært

Mia Nexø Gjelstrup, Content & Audio Coordinator, Podimo

Sebastian Dorset, Komiker og tekstforfatter

Claus Vittus, Podcastredaktør, Kbh. Biblioteker

Suzanne Moll, Selvstændig, freelancer, oplægsholder mm.

Leif Lønsmann, Selvstændig, freelancer, oplægsholder mm.

Jane Sandberg, Museumsdirektør og debattør

Rebecca Bach Lauritsen, Forfatter og direktør

Adrian Lloyd Hughes, Radio og tv-vært, forfatter, foredragsholder mm.

Kirstine Vinderskov, Filmkonsulent, DFI

Katja Krabbe, Produktchef Fleetcard Scandinavia, Q8

Nanna Bernth, Kommunikationschef, Kulturens Analyseinstitut

Søren Carlsen, Journalist, vært mm.

Anne Lidell, Sangskriver, Forperson for AutorKaren StraarupSelvstændig konsulent og underviser

Mia Jensen, Salgsdirektør, WeAreCube

Rebekka Nørum, podcastredaktør Frekvens Media/TV2 Østjylland

Sandra Mia Susgaard, redaktør, Zetland

Anders Guldborg, CEO, HearHear

Stine Schougaard, SoMe ansvarlig, JFM

Anne-Katrine Pommergaard, CEO, Podads

Ilia Swainson, Sanger og stemmetræner

Diana Bach, Selvstændig podcastproducent og konsulent

Dennis Glintborg, Børnebogsforfatter, medstifter af SUPERPOUL

Sigurd Hartkorn Plaetner, Vært og tilrettelægger

Lasse Roldkjær, Redaktør, coach, producer mm.

Morten Hesseldahl, Forfatter, tidl. Forlagsdirektør mm.

Adam Duvå Hall, TV-vært, TV2

Ann Lykke Davidsen, Kommunikationschef Dansk Håndbold Forbund

Gyrith Ross, Journalist mm.

Olav Hesseldahl, Grundlægger og direktør, Det Politiske Akademi

Keld Reinicke, Mediekonsulent

Ole Sloth, Adm. direktør, Folketidendegruppen

Karen Albertsen, Pressemedarbejder, UNICEF

Kaare Svejstrup, Journalist, podcastvært

Mikkel Westerkam, Vært, producer mm.

Camilla Boraghi, Journalist mm.

Anders Bøtter, Radiovært, podcaster, skribent

Maya Tekeli, Journalist, forfatter mm.

 

PRIXAUDIO KATEGORIER 2023 

Værtspriserne
Årets vært/værter
Årets talent

Mediepriserne
Årets radioprogram
Årets podcast
Årets lydbog

 Programpriserne
Årets nyhed- og aktualitetsprogram
Årets kritiske interview
Årets dokumentar
Årets morgenflade
Årets hverdagsflade
Årets musikprogram
Årets nicheprogram
Årets samtale
 

Innovationspriserne
Årets comedy/satire
Årets pioner
Årets fiktion

 Promotionpriserne
Årets kommercielle samarbejde/kampagne
Årets branded content

Mød juryen, der ofrer timer af deres nattesøvn på at lytte, bedømme og nominere årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det en bredt sammensat jury på mere end 40 kvinder og mænd, der med deres faglige kompetencer har lyttet til årets bidrag til radioprogram, nicheformat, fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg 28. oktober.

Journalist, redaktør, dokumentarist, freelancer, museumsdirektør, musiker, instruktør, agent, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

De har alle fået til opgave at følge op på sidste års succesfulde hamskifte fra PrixRadio til PrixAudio, der realiserede målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2022 er således 2. år, hvor det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger nu bliver hyldet på én og samme aften.

Listen tilføjes hele tiden nye jurymedlemmer frem mod fristen for at indsende indstillinger 26. august, men allerede nu er det en superkompetent og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2022 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2021 – 15. august 2022.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2022, fredag 28. oktober 2022. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2022

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne DalbyThe Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden
Sanne FanhøeDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Nina KraghNyhedsredaktør, Politiken
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Jakob HardenHead Of International Business Development
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo

PrixAudio kategorier 2022

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

 

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

 

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

 

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

28 oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.  

I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.

Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.

Sidste års vindere er enige om at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:

Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften,” siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.

”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen,” fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.

“PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen,” lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen

Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.

INDSTIL PROJEKT TIL PRIXAUDIO

Audiodays 2022

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

“Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år.” 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning.”

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen”

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted.”

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Pressemeddelser 2023

Ny pris til PrixAudio

Nu åbnes for indstillinger til årets PrixAudio

For tredje gang afvikles PrixAudio, der siden 2021 har erstattet PrixRadio og som samler hele audiobranchen for at fejre det bedste indenfor radio, lyd, podcast mm.

 

PrixAudio er i konstant bevægelse. De sidste par år har udviklingen mod en bredere definition af audio fx givet plads til Årets Lydbog og Årets Fiktion.  I år har der været interesse for at tilføje et klassisk live radioformat i form af Årets Hverdagsflade.

 

Årets hverdagsflade gives til det bedste format, der dag efter dag formår at balancere det genkendelige med det levende og aktuelle. Som giver lytterne en oplevelse af at være inkluderet uanset, hvor eller hvornår man stiger på. Det er flowradio, når det er allerbedst! Det er dygtigt afviklet, alt hænger smukt sammen – og det er live!

 

Bauer Medias CEO Jim Receveur glæder sig over den nye pris til “hverdagsradio”:  
“Når millioner af danskere lytter til radio hver dag, så er det frem for alt fordi radio er godt selskab. Et fællesskab man kan være en del af, på alle tidspunkter af døgnet. Det er hverdagsradio, skabt af dygtige værter – på kommercielle radiostationer og hos public service – og de værter, som skaber det, er hjertet i radiomediets stores succes. En meget vigtig grund til at radio er så relevant for så mange mennesker.”

 

Der åbnes for indstillinger 22. juni på prixaudio.dk.

 

Den samlede jury offentliggøres primo august, men fremgår også løbende af websitet, ligesom indstillingskriterier mm. er tilgængeligt.

 

Kontakt:
Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

 

PRIXAUDIO KATEGORIER 2023

Værtspriserne
Årets vært/værter
Årets talent

 

Mediepriserne
Årets radioprogram
Årets podcast
Årets lydbog

 

Programpriserne
Årets nyhed- og aktualitetsprogram
Årets kritiske interview
Årets dokumentar
Årets morgenflade
Årets hverdagsflade
Årets musikprogram
Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne
Årets comedy/satire
Årets pioner
Årets fiktion

 

Promotionpriserne
Årets kommercielle samarbejde/kampagne
Årets branded content

Mød juryen, der ofrer timer af deres nattesøvn på at lytte, bedømme og nominere årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det en bredt sammensat jury på mere end 40 kvinder og mænd, der med deres faglige kompetencer har lyttet til årets bidrag til radioprogram, nicheformat, fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg 28. oktober.

Journalist, redaktør, dokumentarist, freelancer, museumsdirektør, musiker, instruktør, agent, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

De har alle fået til opgave at følge op på sidste års succesfulde hamskifte fra PrixRadio til PrixAudio, der realiserede målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2022 er således 2. år, hvor det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger nu bliver hyldet på én og samme aften.

Listen tilføjes hele tiden nye jurymedlemmer frem mod fristen for at indsende indstillinger 26. august, men allerede nu er det en superkompetent og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2022 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2021 – 15. august 2022.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2022, fredag 28. oktober 2022. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2022

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne DalbyThe Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden
Sanne FanhøeDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Nina KraghNyhedsredaktør, Politiken
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Jakob HardenHead Of International Business Development
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo

PrixAudio kategorier 2022

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

 

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

 

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

 

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

28 oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.  

I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.

Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.

Sidste års vindere er enige om at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:

Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften,” siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.

”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen,” fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.

“PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen,” lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen

Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.

INDSTIL PROJEKT TIL PRIXAUDIO

Audiodays 2022

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

“Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år.” 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning.”

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen”

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted.”

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

aUDIODAYS 2023

Billetsalget til Danmarks største festival for radio, podcast og lyd åbner 1. maj 2023

For få dage siden kunne Spotify offentliggøre, at de netop havde rundet ½ milliard abonnenter på verdensplan. Og selvom resultatet blev offentliggjort med en vis skuffelse, når målet er en milliard, så vidner brugertallene, fra verdens førende streamingplatform, om hvor vigtig lyd er blevet både for både medierne og for brugerne. I Danmark illustreret ved at podcast har overtaget 2. pladsen som de unges foretrukne medier, kun overgået af Radio.
Det er på denne baggrund at fagfestivalen Audiodays i dag åbner for billetsalget og offentliggør de første talere. Og igen i år favner konferencen hele lydbranchen: lydbogsforlag, uafhængige podcastere, produktionsselskaber og naturligvis de traditionelle radiostationer.

”For de mange deltagere er dagen, den vigtigste – måske den eneste – efteruddannelse i løbet af året” fortæller formand for Audiodays Marianne Bugge Zederkof og fortsætter: ”ikke mindst for det stadig større antal små og mellemstore virksomheder inden for lydbranchen, som ikke råder over egne efteruddannelsesprogrammer, er Audiodays en unik mulighed. Her kan medarbejderne både få konkret læring og hente inspiration”.

Programmet på Audiodays sammensættes af en bredgruppe af repræsentanter fra hele branchen og i år er der et særligt fokus på kunstig intelligens og hvordan det kan udnyttes i audiobranchen. Blandt oplægsholderne vil man blandt andet møde Karl Oskar, Director of Product, Schibsted Subscription News / Aftenposten, der vil fortælle om hvordan Schibsted udvikler lydindhold og tror langt mere på det end på både tekst og video, ligesom at Olle Zachrison, nyhedschef for Sveriges Radio vil give et overblik over brugen af kunstig intelligens på audiomarkedet.

Audiodays finder sted fredag 27. oktober centralt på Scandic Copenhagen og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty på Axelborg.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner i dag 1. maj på billetto.dk

Kontakt: Marianne Bugge Zederkof, Forperson for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Mød juryen, der ofrer timer af deres nattesøvn på at lytte, bedømme og nominere årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det en bredt sammensat jury på mere end 40 kvinder og mænd, der med deres faglige kompetencer har lyttet til årets bidrag til radioprogram, nicheformat, fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg 28. oktober.

Journalist, redaktør, dokumentarist, freelancer, museumsdirektør, musiker, instruktør, agent, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

De har alle fået til opgave at følge op på sidste års succesfulde hamskifte fra PrixRadio til PrixAudio, der realiserede målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2022 er således 2. år, hvor det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger nu bliver hyldet på én og samme aften.

Listen tilføjes hele tiden nye jurymedlemmer frem mod fristen for at indsende indstillinger 26. august, men allerede nu er det en superkompetent og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2022 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2021 – 15. august 2022.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2022, fredag 28. oktober 2022. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2022

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne DalbyThe Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden
Sanne FanhøeDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Nina KraghNyhedsredaktør, Politiken
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Jakob HardenHead Of International Business Development
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo

PrixAudio kategorier 2022

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

 

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

 

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

 

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

28 oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.  

I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.

Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.

Sidste års vindere er enige om at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:

Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften,” siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.

”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen,” fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.

“PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen,” lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen

Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.

INDSTIL PROJEKT TIL PRIXAUDIO

Audiodays 2022

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

“Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år.” 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning.”

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen”

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted.”

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

aUDIODAYS 27. OKTOBER 2023

Det er en branche i vækst, der mødes når fagfestivalen for lydfolk, Audiodays, løber af stablen 27. oktober. Hvor alle medier for blot få år siden var båret af tekst, og derefter video, så er lyd i dag blevet en helt uomgængelig del af det at drive et medie. Som brugere har vi genfundet glæden ved at kunne lytte til podcast, radio og lydbøger samtidig med at vi løber, kører bil eller arbejder. Udviklingen viser sig gennem både nye formater, teknologi og forretningsmodeller.

Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier og forperson for Audiodays finder det ekstremt vigtigt at hele branchen har et forum for efteruddannelse:
”Det er hele audiobranchen, der er involveret i at skabe Audiodays og hele branchen, der mødes den 27. oktober. Fra forlag og streamingplatforme, over uafhængige podcastere til etablerede traditionsrige mediehuse og radiostationer er vi alle gået sammen for at igen i år at skabe en dag, hvor producerende og chefer, kan hente både inspiration til nye formater og indhold, blive klog på forretningsmodeller og lytternes behov.”

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør for Podimo: 
“Både teknologisk, forretnings- og indholdsmæssigt er audio i fokus og relevant for medievirksomheder og brugerne på en helt anden måde end tidligere. I dag vil ingen starte en medievirksomhed uden at tænke i lyd. For os er det afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle nye formater og på Audiodays henter vi inspiration fra de bedste – fra både Danmark og udlandet” 

For Søren Bygbjerg, radiodirektør i JFM, er der ingen tvivl om at de vil møde talstærkt op til årets Audiodays:
“Audiodays er en unik mulighed for alle, der arbejder med lyd, for at hente inspiration og læring. Audiomarkedet er i en rivende udvikling både forretningsmæssig og indholdsmæssigt og Audiodays favner det hele. Dagen har internationalt format, men er fokuseret på de udfordringer og muligheder som vi har i det danske audiomarked. Stemningen er fantastisk og gennemsyret af en vilje til at lave virkelig stærk audio til lytterne”

Rune Born Schwartz, direktør for Munck Studios, Danmark: 
“Som produktionsselskab med ansvar for mange forskellige typer af formater og indhold, til mange forskellige medier, er der utrolig meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Audiodays har i mange år haft internationalt niveau, med de bedste lydfolk fra både ind- og udland. Og konferencens stærke forankring i det danske lydmarked gør den helt nødvendig for os. For os er AUDIODAYS efteruddannelse og inspiration når det er bedst”

Audiodays finder sted fredag 27. oktober helt centralt på Scandic Copenhagen ved Planetariet og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty i Axelborg.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager et meget stort antal samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner 1. april.

Kontakt:  Marianne Bugge Zederkof, Forperson for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Mød juryen, der ofrer timer af deres nattesøvn på at lytte, bedømme og nominere årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det en bredt sammensat jury på mere end 40 kvinder og mænd, der med deres faglige kompetencer har lyttet til årets bidrag til radioprogram, nicheformat, fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg 28. oktober.

Journalist, redaktør, dokumentarist, freelancer, museumsdirektør, musiker, instruktør, agent, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

De har alle fået til opgave at følge op på sidste års succesfulde hamskifte fra PrixRadio til PrixAudio, der realiserede målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2022 er således 2. år, hvor det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger nu bliver hyldet på én og samme aften.

Listen tilføjes hele tiden nye jurymedlemmer frem mod fristen for at indsende indstillinger 26. august, men allerede nu er det en superkompetent og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2022 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2021 – 15. august 2022.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2022, fredag 28. oktober 2022. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2022

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne DalbyThe Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden
Sanne FanhøeDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Nina KraghNyhedsredaktør, Politiken
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Jakob HardenHead Of International Business Development
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo

PrixAudio kategorier 2022

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

 

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

 

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

 

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

28 oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.  

I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.

Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.

Sidste års vindere er enige om at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:

Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften,” siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.

”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen,” fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.

“PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen,” lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen

Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.

INDSTIL PROJEKT TIL PRIXAUDIO

Audiodays 2022

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

“Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år.” 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning.”

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen”

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted.”

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Pressemeddelser 2022

407 indstillinger, 57 nominerede, 18 vindere.

Årets nomineringer til PrixAudio

Mere end 400 indstillede bidrag er blevet lyttet og bedømt. De indstillede kommer fra alle dele af audiobranchen og giver et fantastisk indblik i det enorme vækstlag, der trives inden for radio, lyd og podcast i tillæg til de etablerede aktører fra public service og kommerciel radio.

Kategorierne i år er de samme som sidste år, hvor der var premiere på kategorier som Årets Fiktion, Årets Talent, Årets Lydbog og Årets Nicheprogram.

Alle de nominerede er nu offentliggjort og må vente i spænding til de mange vindere kan hyldes på Axelborg fredag 28. oktober. Mangeårigt jurymedlem Ralf Andersson, leder af center for journalistik på SDU, siger om de mange bidrag han har lyttet til: 

”Det er fagligt ekstremt inspirerende at lytte på det meget store felt til årets Prix Audio. Der bliver på både radio og podcast lavet fantastisk god journalistik: både inden for interviewgenren og dokumentargenren. Og i år har der været ekstraordinært meget at vælge i mellem. Journalistikken står stærk på lydmedierne”
For filminstruktør og manuskriptforfatter Tea Lindeburg har det været inspirerende at være med i juryen for Prix Audio:

“Lyd er et helt særligt format, som kan noget, film slet ikke kan. Det kan skabe billeder, skubbe til fantasien og der er en intimitet i at lytte, at have stemmer så helt tæt på, som ingen andre medier har. For mig har det været en inspirerende oplevelse at sidde i årets jury, jeg elsker når der bliver eksperimenteret og når lydmediet, som fortælleform bliver taget alvorligt og udfordret”.

 

De nominerede er:

MEDIEPRISERNE

Årets Radioprogram:
Portrætalbum // Radio4
Bibelen Leth Fortalt // DRP1 // Munck Studios
Guld og Grønne Skove // P1 // DRLYD


Årets podcast
Genstart // DR Nyhedspodcast
Flyvende Tallerken // DR Lyd
Hav & Kamal // Podimo
Det Levende Bevis // DR
Hvert år i oktober // DR P2

Årets nyhed- og Aktualitet:
Stjerner og striber // DR Lyd // P1
Go’ Morgen P3 // P3
P1 Morgen // P1


Årets Lydbog
25 eventyr du aldrig har hørt // GoLittle Play
Al den vrede – Serena Williams i en hvid verden // Andreas Haahr Rasmussen // Gyldendal
Tænk ikke på mig // Vilma Sandnes Johansson // Gutkind

VÆRTSPRISERNE

Årets Talent
Tobias Ingemann // Tilrettelægger og lyddesigner // MonoMono
Nina Liv Bendstrup // DR P3
Clara Vind // Den Uafhængige


Årets vært/værtspar
Anders Hagen // Liv, død og fodbold // ALLY
Anna Ingrisch // Genstart // DR Nyhedspodcast
Marian Jencel // 112 for Knuste Hjerter // 24Syv

 

PROGRAMPRISERNE

Årets gode samtale
Hemmeligheder // DR P1
Sørine & kærligheden // DR P1
Livet uden Kim Wall // Genstart // DR Nyhedspodcast


Årets Nicheformat
Perkologi // Heartbeats.dk
Kvindefodboldpodcasten // Beam Audio Agency
Hva’ sker der? // Børneavisen/JP/Politikens Hus
Ukranian talking with Maria // Radio ABC

Årets kritiske interview
Grønne biler og sorte tal // Detektor // DR
Dyrbys bekendelse // Genstart // DR Nyhedspodcast
CEPOS i Det Hvide Hus // Detektor // DR


Årets dokumentar:
Børnene på psyk // MonoMono // DR P1
Spiralkampagnen // MonoMono // DR P1
Det levende bevis // DR

Årets Morgenflade:
En uafhængig morgen // Den Uafhængige
Morgenkøterne på ANR // ANR
GO’NOVA // NOVA // Bauer Media

Årets musikprogram:
Efter Suzanne // DR P1
Splittet til atomer // DR P3
Hvem er MØ // DR P3

 

PROMOTIONPRISERNE

Årets Branded Content
Branded hva’ for noget? // Publicis Denmark // R8dio
Statsministeren spørger // Munck Studios
Cilles sidste dag // Aalborg Stift // Aalborgstift.dk

Årets kommercielle samarbejde
Branded hva’ for noget? // Publicis Denmark // R8dio
Min Søn har en Djævel // Heartbeats.dk
Derfor Elsker Vi // Oddset Podcast // Beam Audio Agency

Årets spot – Promotion for Program eller reklame
Nul Stjerner // DR2
Hello Fresh!, Stemmernes Tårn // Podads
Det levende bevis // DR P1

 

INNOVATIONSPRISERNE

Årets pioner
Skyggekvinder // Podimo
Bibelen Leth Fortalt // DRP1 // Munck Studios
Sektens Greb // Gyldendal

Årets satire / Årets comedy
Hav & Kamal // Podimo
Go’ morgen Zoo // GoLittle PLAY
Comedylogen // Radio 100 // Bauer Media


Årets fiktive fortælling:
Øens Ekko // Geopark Lyd
Eksorcismen på Ærø // Munck Studios // DRP3
Livsstil er en livsstil // Gyldendal

 

En stor tak skal lyde til jurymedlemmerne:

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne Dalby The Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid 
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent 
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden 
Sanne FanhøDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo
Kirstine VinderskovHead of kids & Family, Nordisk Film Distribution
Jette SmedFreelancer
Olav HesseldahlGrundlægger og direktør, Det Politiske Akademi
Ann Lykke DavidsenKommunikationschef Dansk Håndbold Forbund
Gyrith RossJournalist mm.
Anne LidellForperson for KODA
Katja KrabbeProduktchef Fleetcard Scandinavia, Q8
Nanna BernthDirektør, Kommunikation & Koncept

 

For yderligere information kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays/PrixAudio: 20 76 50 99

 

OM:

PrixAudio er afløseren for PrixRadio og havde premiere sidste år.

Med invitationen til at lade Audiodays favne hele lyd branchen fra flow til podcast, til lydbøger var det helt naturligt at gentænke Prix i samme ånd.

 

Mød juryen, der ofrer timer af deres nattesøvn på at lytte, bedømme og nominere årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det en bredt sammensat jury på mere end 40 kvinder og mænd, der med deres faglige kompetencer har lyttet til årets bidrag til radioprogram, nicheformat, fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg 28. oktober.

Journalist, redaktør, dokumentarist, freelancer, museumsdirektør, musiker, instruktør, agent, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

De har alle fået til opgave at følge op på sidste års succesfulde hamskifte fra PrixRadio til PrixAudio, der realiserede målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2022 er således 2. år, hvor det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger nu bliver hyldet på én og samme aften.

Listen tilføjes hele tiden nye jurymedlemmer frem mod fristen for at indsende indstillinger 26. august, men allerede nu er det en superkompetent og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2022 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2021 – 15. august 2022.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2022, fredag 28. oktober 2022. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2022

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne DalbyThe Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden
Sanne FanhøeDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Nina KraghNyhedsredaktør, Politiken
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Jakob HardenHead Of International Business Development
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo

PrixAudio kategorier 2022

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

 

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

 

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

 

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

28 oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.  

I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.

Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.

Sidste års vindere er enige om at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:

Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften,” siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.

”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen,” fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.

“PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen,” lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen

Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.

INDSTIL PROJEKT TIL PRIXAUDIO

Audiodays 2022

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

“Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år.” 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning.”

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen”

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted.”

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Mød juryen, der ofrer timer af deres nattesøvn på at lytte, bedømme og nominere årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det en bredt sammensat jury på mere end 40 kvinder og mænd, der med deres faglige kompetencer har lyttet til årets bidrag til radioprogram, nicheformat, fiktive fortælling og meget mere og dermed er med til at shortliste de indstillinger, der skal dyste om priserne til PrixAudio i Axelborg 28. oktober.

Journalist, redaktør, dokumentarist, freelancer, museumsdirektør, musiker, instruktør, agent, komiker og forfatter. Det er nogle af de mange og alsidige kompetencer, der løfter opgaven som jury til PrixAudio.

De har alle fået til opgave at følge op på sidste års succesfulde hamskifte fra PrixRadio til PrixAudio, der realiserede målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2022 er således 2. år, hvor det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger nu bliver hyldet på én og samme aften.

Listen tilføjes hele tiden nye jurymedlemmer frem mod fristen for at indsende indstillinger 26. august, men allerede nu er det en superkompetent og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2022 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2021 – 15. august 2022.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2022, fredag 28. oktober 2022. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4, samt en lang række samarbejdspartnere.

Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2022

Karen StraarupSelvstændig konsulent og underviser
Kim G. HansenFreelancer
Christian OttenheimStifter og partner, Beam Audio Agency
Rune Born Schwarzadm. direktør, Munck Studios
Rasmus HamannBusiness Partner & Creative Director, Mindshare
Anne DalbyThe Lake Radio, Administrativ leder, Sort/Hvid
Iben maria ZeuthenJournalist mm.
Anne Sophia HermansenKulturkommentator, Weekendavisen
Ralf AnderssonHead of Center for Journalism, SDU
Jonas Schrøder-AndreasenJournalist og podcast-producer, Politiken
Thomas BernsenRadio & Podcast producent
Bille SterllJournalistik med mere
Tom BueChefredaktør, Vigeur
Tor ArnbjørnScience Report & Rakkerpak Productions
Henrik HeideDigital redaktør, Teknologiens Mediehus
Tina BilsboIndehaver, Be by Bilsbo
Louise KohlSocial Media and Content Manager at Roskilde Festival
Freia DamJournalist og podcastproducent
Rasmus QuistgaardShooting Director, Quistgaard Film
Chris PedersenRedaktør, Børsen
Martin Hjorth FrederiksenRedaktør, Psykiatrifonden
Sanne FanhøeDebatredaktør, BT
Mia Nexø GjelstrupContent & Audio Coordinator, Podimo
Christine SørensenPolitisk chef, Google
Sebastian DorsetKomiker og tekstforfatter
Claus VittusPodcastredaktør, Kbh. Biblioteker
Suzanne MollSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Leif LønsmannSelvstændig, freelancer, oplægsholder mm.
Mia JensenSalgsdirektør, WeAreCube
Nils GiversenTV-producent, Impact TV
Jane SandbergMuseumsdirektør og debattør
Lars DaneskovForfatter og mangeårig radiomand
Kristian LethMusiker og radioproducent
Tea LindeburgInstruktør og manuskriptforfatter
Rebecca Bach LauritsenForfatter og direktør
Nina KraghNyhedsredaktør, Politiken
Keld ReinickeMediekonsulent
Adrian Lloyd HughesRadio og tv-vært
Adam Duvå HallTV-vært, TV2
Jakob HardenHead Of International Business Development
Hanne Budtz JørgensenContent director, Munck Studios
Thomas SkovHead of Entertainment, Podimo

PrixAudio kategorier 2022

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

 

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

 

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

 

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

 

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

28 oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.  

I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.

Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.

Sidste års vindere er enige om at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:

Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften,” siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.

”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen,” fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.

“PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen,” lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen

Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.

INDSTIL PROJEKT TIL PRIXAUDIO

Audiodays 2022

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

“Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år.” 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning.”

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen”

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted.”

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Pressemeddelser 2021

Her er juryen, som bedømmer årets bedste radio, podcast og lyd.

Når fristen for at indstille til PrixAudio udløber om 14 dage, er det langtfra kun journalister og redaktører, som skal finde årets bedste lydproduktioner.

Journalist, kulturredaktør, nyhedschef, værtstræner, social media manager, festivalchef, promotionmanager og blogger, nyhedsredaktør, komiker og forfatter. Det er nogle af de kompetencer, der besætter posterne i årets jury til PrixAudio.

Det er dem, som har fået til opgave at være de første, der realiserer målsætningen om et awardshow, der honorerer succeserne inden for lyd – uanset platform, format og distribution.

2021 er første år efter, at PrixRadio skiftede navn til PrixAudio og det bedste inden for dansk radio, podcast og lydbøger altså nu bliver hyldet på én og samme aften.

Jurylisten udvides løbende frem til fristen for at indsende i de mange forskellige kategorier, men allerede nu er det en bred og fagligt velfunderet jury, der sidder klar til at lytte bidragene igennem.

Fakta

Kategorierne i 2021 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2020 – 15. august 2021.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2021, fredag 29. oktober 2021. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4 og Radio Loud. Radiodays støttes bl.a. af Danske Forlag, Koda, Gramex, Acast og Producentforeningen.

Kontakt:
Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio Jury 2021

Karen Straarup (DR Ung, P3)

Adam Duvå Hall (TV-vært, TV2)

Kim G. Hansen (Freelancer)

Christian Ottenheim (Stifter og partner, Beam Audio Agency)

Rune Born Schwarz (adm. direktør, Munck Studios)

Hanne Budtz Jørgensen (Content director, Munck Studios)

Thomas Skov (Head of Entertainment, Podimo)

Rasmus Hamann (Business Partner & Creative Director, Mindshare)

Sally Khallash (Founding Partner, Behavioural Strategy)

Natasha Al Hariri (Direktør for Dfunk – Dansk Flygtningehjælps Ungdom)

Le Gammeltoft (Stifter og direktør, Heartbeat)

Anne Dalby (The Lake Radio, musikgenreorganisationen SNYK)

Iben maria Zeuthen (Journalist mm.)

Tine Aurvig (Adm. direktør Kreativtet & kommunikation)

Anne Sophia Hermansen (Kulturredaktør, Berlingske Media)

Ralf Andersson (Head of Center for Media Research and Innovation, SDU)

Jonas Schrøder-Andreasen (Journalist og podcast-producer, Politiken)

Thomas Bernsen (Radio & Podcast producent)

Kurt Strand (Selvstændig, journalist mm.)

Bille Sterll (Journalistik med mere)

Tom Bue (Brugerredaktør, Det Nordjyske Mediehus)

Tor Arnbjørn (Sciencereport & Rakkerpak Productions)

Nina Kragh (Nyhedsredaktør, Politiken)

Henrik Heide (Digital redaktør, Teknologiens Mediehus)

Leif Lønsmann (Tidl. Radiodirektør mm.)

Tina Bilsbo (Værtstræner mm.)

Louise Kohl (Social Media and Content Manager at Roskilde Festival)

Freia Dam (Journalist og podcastproducent)

Rasmus Quistgaard (Programchef for Tomorrow)

Chris Pedersen (Kulturredaktør, Børsen)

Martin Hjorth Frederiksen (Kommunikationskonsulent hos DJBFA & musikblogger)

Sanne Fanhø (Debatredaktør, BT)

Mia Nexø Gjelstrup (Content Curation Manager)

Christine Sørensen (Politisk chef, Google)

Sebastian Dorset (Komiker og tekstforfatter)

Claus Vittus (Podcastredaktør, Kbh. Biblioteker)


PrixAudio kategorier 2021

Værtspriserne

Årets vært/værter

Årets talent

Mediepriserne

Årets radioprogram

Årets podcast

Årets lydbog

Programpriserne

Årets nyhed- og aktualitetsprogram

Årets kritiske interview

Årets dokumentar

Årets morgenflade

Årets samtale

Årets musikprogram

Årets nicheprogram

Innovationspriserne

Årets comedy/satire

Årets pioner

Årets fiktion

Promotionpriserne

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Årets spot (promotion for program eller reklame)

Årets branded content

PrixAudio åbner for Årets…..

– Det brede og det smalle, on-demand eller live, humor og alvor.

PrixAudio følger i sporene på relanceringen til Audiodays og bliver til PrixAudio.

Ved offentliggørelsen af, hvilke 18 priser, der konkurreres om i 2021 sagde podcastredaktør Tine Godsk Hansen, DR

“…arbejdsgruppen har forsøgt at tage hensyn til arvesølvet og samtidig åbnet for den nødvendige udvikling på et marked i konstant forandring. Lyd er i dag meget mere end bare radio, og formater og genrer flyder sammen. Det har vi forsøgt at ramme med årets kategorier.”

Nu er der åbnet for indstillinger og frem til 31. august er det muligt at indstille bidrag til Årets Lydbog, Årets niche, Årets fiktion, Årets pioner og mange, mange flere.

Blandt sidste års vindere var Lucia Odoom, der vandt Årets Radiopersonlighed. Hun siger:
”Det er en kæmpe cadeau at se på min pris og minde mig selv om, at folk lytter mindst lige så meget til podcast for at være i godt selskab, som de lytter for at blive informeret og underholdt.”
og fortsætter:

”Sidste år lavede jeg et program om et emne som ofte får folk til at føle sig utilpasse, nemlig racisme og de protester der blev udløst efter mordet på George Floyd. Det betød meget, at vinde prisen som årets radiopersonlighed fordi det understregede, at vores protest podcastserie rent faktisk formåede at være nærværende og personlige, lige så meget som de oplyste. Jeg har jo gennem årene brugt mit selv meget i Poptillægget og det var rart at det blev anerkendt, som en særlig værdi lige præcis i 2020 hvor vi talte om det, der gør ondt på rigtigt mange mennesker. Jeg har lært gennem årene, at man ikke skal prøve at være noget andet end sig selv, og at det også er professionelt at være personlig og prøve at hive lytterne ind i den stemning, der er i studiet.

Sidste år måtte vinderne findes ved et digitalt prix show. I år sættes alle sejl til for at holde et brag af en branchefest, hvor vinderne kan blive hyldet.

Så hvis du vil gå i fodsporene på Lucia Odoom eller Iben Maria Zeuthen, der vandt med Læge søger Grænser. Geo, der vandt Årets Dokumentar med spørgsmålet “Kan man tilgive en psykopat?” eller Rosa Maria Frang, der tog Årets nyskabelse med Rosas Reality Radio så skynd dig at indstille inden 31. august.

Fakta
Kategorierne i 2021 er inddelt i fem kategorier med i alt 18 priser. Det vil være muligt at indstille materiale afviklet i perioden 15. august 2020 – 15. august 2021.

Læs mere om regler, vilkår og pris for at indstille på websitet www.prixaudio.dk

Prix Radio løber af stablen i forlængelse af Audiodays 2021, fredag 29. oktober 2021. Der er åbnet for tilmeldinger til Audiodays. Læs mere om pris, program og tilmelding på www.audiodays.dk

Radio Days arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og Radio4 og Radio Loud. Radiodays støttes bl.a. af Danske Forlag og Producentforeningen.

Kontakt:
Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

PrixAudio kategorier 2021

Værtspriserne
Årets vært/værter
Årets talent

Mediepriserne
Årets radioprogram
Årets podcast
Årets lydbog

Programpriserne
Årets nyhed- og aktualitetsprogram
Årets kritiske interview
Årets dokumentar
Årets morgenflade
Årets samtale
Årets musikprogram
Årets nicheprogram

Innovationspriserne
Årets comedy/satire
Årets pioner
Årets fiktion

Promotionpriserne
Årets kommercielle samarbejde/kampagne
Årets spot (promotion for program eller reklame)
Årets branded content

Nye priser til PrixAudio

– Noget nyt, noget kendt, noget klassisk og noget kommercielt

PrixAudio følger I sporene på relanceringen til Audiodays og bliver til PrixAudio.

Med invitationen til at lade Audiodays favne hele lyd branchen fra flow til podcast, til lydbøger er det helt naturligt at gentænke Prix i samme ånd.

En arbejdsgruppe med repræsentanter fra hele branchen har haft frie hænder til at udvikle og bevare. Opgaven var at sikre kontinuitet sammen med fornyelse. Den opgave tog Rune Born Schwarz fra Munck Studios, Jakob Harden fra Politikens Forlag, Tine Godsk Hansen fra DR, Søren Brunsgaard for Center for Podcasting og Aslak Gottlieb, direktør i Kiosk sig af.

Om udfordringen siger Tine Godsk Hansen, DR:

“Det er et privilegie og en fornøjelse at få lov at være med til at forme rammerne for den prisvindende lyd i året der gik.  Arbejdsgruppen har forsøgt at tage hensyn til arvesølvet og samtidig åbnet for den nødvendige udvikling på et marked i konstant forandring. Lyd er i dag meget mere end bare radio, og formater og genrer flyder sammen. Det har vi forsøgt at ramme med årets kategorier.”

Om åbningen for lydbøger siger Jakob Harden, Politikens Forlag

“Det giver utrolig god mening at skabe et forum, hvor lydbøger og fortællinger på lyd rummes og anerkendes sammen med dokumentarer, podcasts og årets talenter.

Der åbnes for indstillinger ultimo juni på prixaudio.dk.

Den samlede jury offentliggøres primo august, men fremgår også løbende af websitet, ligesom indstillingskriterier mm. er tilgængeligt.


Kontakt:

Formand Audiodays/PrixAudio – Marianne Bugge Zederkof, 20765099

Danskerne lytter som aldrig før

– Lyd, indhold, tale, musik, on-demand, radio …….

 

Andelen af danskere, der benytter podcast, er hastigt stigende.

Andelen af danskere, der lytter lydbøger, vokser.

Andelen af danskere, der streamer musik, er i konstant vækst.

Interessen for oplæsning af artikler er i rivende udvikling.

  • Og det er en tilvækst, der kommer oven i det daglige minutforbrug på radio, der ligger stabilt på mere end 100 minutter om dagen pr. dansker.

Danskerne lytter som aldrig før, og det tager Radiodays konsekvensen af og relanceres til efteråret som Audiodays, når branchen samles til den årlige fagfestival.

 

Audiodays sætter fokus på alle aspekter af lyd.  Værdien af flowradio – direkte, live og nærværende. Podcast, uanset om den downloades 400.000 gange eller rammer en nichemålgruppe. Lydbøger, hvad enten der er tale om skønlitteratur eller faglitteratur og uanset distributionsplatform.

 

DR’s radiochef, Anette Kokholm, ser udviklingen som et naturligt skridt:

”Selvom flowradio står historisk stærkt, så er radio i dag så meget mere end flow, hvilket DR’s satsning på DR LYD og de planlagte podcastinitiativer også viser. For DR er det vigtigt, at der fortsat er en fagfestival med udgangspunkt i det danske marked, og med den planlagte relancering sikrer vi en fagfestival med et højt fagligt niveau og et seriøst bud på stedet, hvor radio møder podcast og podcast møder lydbog”.

 

Og netop lydbøger har været baggrunden for Danske Forlags interesse i at være med til transformation til Audiodays.

 

Direktør i Danske Forlag, Christine Bødtcher-Hansen siger:

”Lydbogsmarkedet er i massiv vækst, og læserne lytter som aldrig før. Samtidig udviskes grænserne mellem lydbog og podcast, og forlag og streamingtjenester har begge dele i kataloget. Så det giver rigtig god mening, at vi mødes på tværs af lydmedierne, og i Danske Forlag har vi derfor taget positivt imod invitationen og glæder os til at være med til transformationen og tilrettelæggelsen af Audiodays”.

 

Center for Podcasting er også trådt aktivt ind i samarbejdet, og formand Søren Brunsgaard tilføjer:

”Det er skønt, at vi i Danmark kan samarbejde om at mødes en dag med fokus på det gode lydindhold. Selvom de tre produkter stadig har deres egne kendetegn, bliver overlappene større og grænserne mindre. Den gode fortælling, den relevante dokumentar, den interessante formidling eller samtale har mange holdesteder. Derfor er det en skøn tradition at samles og blive inspireret af de bedste på områderne fra ind- og udland”.

Audiodays finder sted fredag 29. oktober i DGI-Byen og afsluttes med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København på Axelborg.

Danske Medier, DR, Radio4, Radio Loud og Bauer Media står bag Audiodays og har inviteret Danske Forlag, samt Lindhardt og Ringhof, Politikens Forlag, Gyldendal, Mofibo/People og Center for Podcasting med i programkomiteen.

 

Programmet tilrettelægges i et samarbejde mellem Ole Mølgaard og en stærkt besat programgruppe, der bl.a. består af Jakob Harden, Politikens Forlag, Louise Futtrup, Bauer Media, Søren Brunsgaard, Center for Podcasting, Rikke Hedman, Radio4, Peter Niegel, DR, Laura Carstens, Radio Loud, Astrid Skov, Lindhardt & Ringhof, Cecilie Egholm Tonnesen, Gyldendal og Trine Schou fra Podimo. Derudover afholdes en række møder med aktører i branchen med henblik på at få sammensat så alsidigt og relevant et program som muligt.

 

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til Ole på ok@the-crowd.dk.

Udnyt early bird og kom gratis til Prix fest

Frem til 30. juni tilbyder Audiodays en særlig god pris. For kun kr. 2.895 kan man tilmelde sig Audiodayskonferencen og få deltagelse til PrixAudio med gratis. Tilmelding åbner snarest.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Radiodays Danmark, +45 20765099.

Bestyrelsen
Bottom-Back (Demo)
vores fantastiske sponsorer
arrangører
Skal du med?
Få din billet til Audiodays og Prix Radio her

BILLETPRISER 2023

Audiodays Konference
4.494,00 kr

Praktikant og Studerende: Audiodays Konference

1.494,00 kr.