Hvordan får Spotify dine lyttere til binge?
Lene Heiselberg (SDU)
Christoffer Ebbesen (SDU)

Al for mange lyttere forlader din podcast i utide – eller går i stå halvvejs i din lydbog. Så hvordan sikrer man, at lytterne er med helt til slut OG klikker sig videre til næste episode? I denne session får du bl.a. et indblik i Spotifys algoritmer og analyser, for de nyeste pophits kan hjælpe os med at forstå streamingens anatomi.

Musikindustrien er nemlig 10 år klogere på streaming end lydbogs- og podcastbranchen. Så hvis du hører godt efter, fortæller de nyeste hits faktisk en masse om, hvordan du fastholder utålmodige lyttere.
Tv-udvikler Christoffer V. Ebbesen og medieforsker Lene Heiselberg (Syddansk Universitet) har tidligere kørt parløb i DR, som henholdsvis ungdomsredaktør og medieforsker.

De har stor indsigt i de moderne streaming-brugeres adfærd og giver på årets Audiodays et indblik i dramaturgiske do’s og don’ts til alle os, som så gerne vil have, at lytterne bliver lidt længere. Hør for eksempel om farlige breakere, falske slutninger og den serielle intros snarlige død.

Skal du med?
Få din billet til Audiodays og Prix Radio her