Fremtiden for Social Audio
Sofie Hvitved (Instituttet for Fremtidsforskning)

I starten af 2021 skete der noget nyt i mediebilledet. Her blev det audiobaserede sociale medie Clubhouse åbnet for brugere udenfor USA, hvor betaudgaven af den globale chatroom app blev lanceret. En ny techgigant blev skabt, som mens det peakede havde over 10 mio brugere og blev vurderet til at have en værdi på over 4 mia dollars. Siden er et hav af spillere kommet til lige fra Spotify til Facebook. 

Men hvad er fremtiden for disse digitale lydbaserede rum? Og hvem er de vigtigste spillere på markedet? Kom og få et skud fremtid, når Sofie Hvitved fra Instituttet for Fremtidsforskning giver dig overblik over det nye hypede fænomen Social Audio, og kommer med sine perspektiver på de nye medier som mest af alt ligner en blanding af en live podcast og et forsamlingshus. Det handler om at skabe relationer og nærhed, men det handler også om behovet for kuratering, privatliv og moderation. Sofie Hvitved er Futurist og Associeret Partner hos Instituttet for Fremtidsforskning, hvor hun rådgiver om medier og teknologi.

Skal du med?
Få din billet til Audiodays og Prix Radio her